"Når jeg træner regelmæssigt, kan jeg spise, hvad jeg vil" - Mød Rose

rose-abel

Rose Abel er gået fra at træne seks gange to timer om ugen til fire gange et kvarter, men har fået et mere afslappet forhold til mad, tabt sig 8 kilo, fået faste baller og døjer ikke mere med knæsmerter.

 

Overtræning, overspisning og smerter i kroppen

Før jeg begyndte at træne Annas programmer, trænede jeg i to timer om dagen – seks gange om ugen! Jeg løb (10 kilometer), cyklede, boksede, gik til bodystep og andre hold i fitnesscenteret. Det var sjovt, det gav mig et kick og masser af energi i hjernen. Men min krop stod af. Jeg fik knæskader, ondt i hovedet og smerter i kroppen. Og så åd jeg som en hest! Da jeg prøvede at skære ned på kalorierne for at tabe mig, tog jeg på – jeg tror, min krop gik i sultestrejke! Jeg er ikke god til begrænsninger og har tidligere haft en spiseforstyrrelse – overspisning – som blev trigget af det.

Da jeg først hørte om Annas programmer, tænkte jeg 'fis!'. Skulle én time om ugen være nok, når jeg nu havde knoklet to timer hver dag uden at få de resultater, jeg drømte om? Men jeg kunne lige så godt prøve, for det andet virkede jo ikke. Og det har ændret mit liv. Jeg har været igennem både Skyhøj Forbrænding, Veldrejet og Balder uden Buler, som gav de største resultater. Jeg er gået fra at veje 68-69 kilo til at veje 59-60 kilo, jeg har ikke længere ondt i mine knæ – men løber heller ikke 10 kilometer om dagen mere! – og jeg oplever, paradoksalt nok, at hvis jeg bare træner regelmæssigt efter Annas programmer, så kan jeg spise, hvad jeg har lyst til, uden at tage på. Det har gjort mit forhold til mad meget mere afslappet, fordi jeg ikke længere føler, at jeg har behov for at spise hele tiden eller overspise.

 

"Der er mange, der ikke tror på mig, når jeg fortæller om det"

Jeg sparer også oceaner af tid på ikke at træne to timer om dagen. Jeg havde ikke havde regnet med, at der skulle så lidt til for at kunne ændre min krop. Der er mange, der ikke tror på mig, når jeg fortæller om det – men så må jeg jo hive et billede frem af min bagdel og vise dem det! Jeg anbefaler det til alle. Lige nu er min krop ikke helt, som jeg gerne vil have det, fordi jeg har været igennem en svær periode det sidste halve år og derfor ikke har fået trænet. Men den stod knivskarpt efter Balder uden Buler, og jeg ved nu, hvad jeg skal gøre, for at nå dertil igen.

Mit bedste råd er, at du forbereder dig en uge eller to, før du går igang med programmerne, for der er meget at sætte sig ind i, hvis man vil have de optimale resultater. Og måske oplever man en uge, hvor man ikke når alle træningerne, men så strækker man bare den uge i stedet for at give op. For det meste er det bare at komme i gang med træningen uden at overveje, om man gider, for når man først svinger den kettlebell, går det som regel som en leg.

 

BAGOM Rose Abel, 26 år, salgsleder i Netto.

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.