Appelsinhud? Gør ikke som Mischa Barton!

Mischa-Barton.jpg

Se lige bikini-billedet af den slanke skønhed...

Appelsinhud. Hytteost i fiskenet. Buler på balderne. Kært barn har mange navne.

De fleste, der har lår, der ligner Mischas, tror at løsningen er, at…

…tabe sig et par kilo.

Forbrænde fedt på lårene. De der genstridige steder.

“BIKINIKLAR – here I coooome!” - hører man nærmest fra samtlige prøverum i H&M’s badetøjsafdeling.

Brænd fedtet af. Brænd kalorierne af. Ud på løbestierne. På spinning cyklen.

SVEDE SVEDE SVEDE.

Dét kunne ikke være længere væk fra sandheden!

Slanke og helt normalvægtige kvinder skal IKKE tabe sig for at få appelsinhuden til livs!

YES, det gælder også dig, der tænker, at du bare liiiige skal af med 3-6 kilo, og så kommer du til at stramme op.

HØR lige her.

Løsningen er virkelig ret simpel.

Den findes bare et heeeeelt andet sted, end dér, hvor du er vant til at kigge efter.

Du skal IKKE spise mindre.

Du skal IKKE droppe kulhydraterne.

Du skal IKKE træne puls- og kredsløbstræning (ikke ét minut!)

Drop BIKINIKLAR kuren.

Drop CARDIO og burpees.

Drop FASTE. Drop DETOX.

 

Byg dine muskler op.

Byg et par runde balder og stærke lår.

Spis dig mæt i alsidig, rigtig mad – uden underlige restriktioner af alle fødevarer der starter med “S” eller lignende pjat.

Så smelter appelsinhuden før, end du når at tænke “det er snart sommerferie”.

Stadig ikke overbevist?

Kan du svare JA til bare ét af følgende spørgsmål?

(Jeg er sikker på, at Mischa kan!)

✓ Tilbringer ret meget (dyrebar) tid i fitnesscentret, men de genstridige buler på ben og balder bliver bare siddende?

✓ Løber du mange kilometer om ugen og sjipper som en gal, men det gør dig ikke en tand strammere. Hvis noget, så bliver balderne blot fladere...

✓ Spiser du som en fugl og tæller alle de blåbær, mandler og laksefileter, der havner på din tallerken, men taber dig max 1 gram om dagen?

✓ Misser du ikke én spinning/body pump time, men det er som om dine lår bare bliver tykkere?

✓ Når du skal i form, starter du altid med at skære ned på din kost, uden at træningen ikke kommer med? Sådan at du taber dig de ønskede kilo, men bulerne på balderne består?

✓ Har du detoxet, og din mave er blevet fladere (det gør den som regel, hvis du ikke spiser fast føde! Så har du ikke så meget i tarmene...), men bikinien og buksekanten laver stadig buler i huden?

Nikker du JA?

Well, så er det fordi, at nøglen til din stramme bagdel IKKE ligger i fedtforbrændingszonen.

Den ligger i at styrketræne dine muskler på en sådan måde, at de kommer til at se mere spændstige ud, selv i hvile.

På en måde, der:

  1. aktiverer dit nervesystem, så du bliver bedre til at få fat de hurtige muskelfibre, som er dem der former kroppen
  2. forbedrer dine musklers evne til at lagre kulhydrater
  3. øger din muskelmasse

(JA! Fordi du kommer ikke til at tabe ét gram fedt, hvis *ikke* du - som er slank og normalvægtig ligesom Mischa - tager på i muskler. That's a fact).

Og måden du skal træne på, er....

  • Tilpas tungt, med få gentagelser (3-8)
  • Kontrolleret tempo ned, eksplosivt op
  • Pauser (1-1,5 min mellem sæt)
  • Ingen udmattende cardio! (sprint er OK - men du skal have godt fat i dine baldemuskler, før du skal forsøge dig med det! Gåture og hverdagscykling - no problem.)
  • Med progressiv belastning

Træner du på dén måde, så vil du komme til at tage på, hvad angår tallet på vægten.

Men i spejlet...

...i bikinien

...i shorts

...og i dine stramme jeans derimod….

Kommer du til at se meget slankere og mere spændstig ud.

Hvor mange kilo, tror du fx der er mellem de her to billeder?

 

Anna Bogdanova_før styrketræning

Mig i 2004 - før jeg kendte til styrketræning. 57 kg.

Anna Bogdanova_med styrketræning

Mig i 2006 - styrketræning. Ingen cardio. Dobbelt op på mad. 67 kg.

 

Jeg havde taget 10 kg på - på 2 år.

Gået 2 størrelser ned i tøj.

Dét hedder "ommøblering".

Det er dét vi gør i 21 dage til sprød(ere) silhuet programmet (i accellereret tempo, så det fremover er lettere at se resultater af din hverdagstræning).

21dage til sprød(ere) silhuet  

 

Din nye regel til accellereret fedtforbrænding - især de genstridige steder - er altså:

Træn for muskelopbygning. Uanset, hvor mange buler og deller, du vil af med.

Fedtet smelter af sig selv, når dine muskler, der bliver korrekt aktiveret med en passende tung belastning, for alvor kommer på arbejde.

Musklerne er din fordelingsnøgle.

Er de aktive og bliver udfordret regelmæssigt med progressiv belastning, går det meste af dét du spiser i musklerne og bliver forbrændt som energi.

Er de inaktive eller arbejder ved alt for lav intensitet (som ved kredsløbstræning), så er der mindre behov for genopfyldning, og så går mere af dét du spiser i fedtcellerne.

 

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.

 


0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar