BLIV FLYVENDE MED
Wing woman logo hvid

 Din billet til…
Topfart. Mere power. Lethed.

 










1 PROGRAM. 3 DESTINATIONER.
19 FLIGHTS. 57 TRÆNINGER.

WING(WO)MAN: EN CO-PILOT, SOM ALTID HAR DIN RYG, HOLDER ØJE MED BLINDE VINKLER, UMIDDELBARE FARER OG SIKRER DIG EKSTRA POWER.

JA TAK, JEG ER MED!

Evnen til at kunne håndtere høj fart daler med alderen. Ikke så meget på grund af selve alderen, men fordi der går flere og flere år, hvor vi ikke får opgraderet vores “navigations-software” – altså vores sanseapparat.
Det bliver utrygt at bevæge sig hurtigt – eller i det hele taget bevæge sig! – fordi hjernen ikke kan forudsige, hvad der kommer til at ske lige om lidt. Så træder den på bremsen, og du begynder at bevæge dig langsommere. Og mindre. Undgår motorveje, rutsjebaner og løbestier. Må lede langt efter motivation til regelmæssig træning. Kan mærke, hvordan forbrændingen daler.

WINGWOMAN gør dig i stand til at håndtere fart.
Alt fra sneglefart til flyvende fart - og alt det indimellem. Selv en tur i rutschebanen!
Okay, du kommer ikke at kunne flyve et jagerfly.
Og du bliver heller ikke lige så hurtig - det skyder trods alt en topfart på 2.400 kilometer i timen!

Men du vil føle dig lettere og kunne manøvrere mere adræt gennem skarpe sving, hurtige opbremsninger og bryde gennem (lyd)muren - flyvende, ubesværet, uskadet og med masser af power. 
For ja, du vil få mere adgang til dit brændstof og dermed mere energi.
Og ja, du vil også se det på baldeløftet og -afrundingen – og på opstramningen af dine mavemuskler, især den nederste del, at du er blevet mere manøvredygtig igen.


Ready for take-off?

“Let’s kick the tires and light the fires!”

Wing Woman _udvidet produktbillede

FLIGHT PLAN

I WINGWOMAN programmet finder du 4 kategorier med spritnye øvelser, som vil tage dig fra pre-flight mode til højtflyvende i fuld fart.

Sort linje

Fly high IKON - uden ramme

FLY HIGH

Ønsker du at blive lettere og hurtigere? Så handler det om at have så lidt kontakt med underlaget som muligt, så det nærmest føles som om, du svæver – og ikke lander og falder tungt sammen for hvert eneste skridt. 


Øvelserne i denne kategori vil lære dig at styre den kraft, du udvikler, når du letter – og bliver påvirket af, når du lander. For hvis man skal kunne lette, skal man også kunne lande. Hvert hop eller takeoff er valgfrit, mens landingen altid er obligatorisk. Ned skal du jo – og for hvert skridt skal du kunne koordinere led og muskler i fødder, ankler, knæ og hofter til at kunne bremse 2-4 gange din egen kropsvægt  
- og få den op i luften igen. 

Du vil blive bedre til at sætte af, lande og stabilisere dig selv på ét ben ad gangen, hvor det meste af livet faktisk foregår, hvis man vel at mærke tør bevæge sig ud i det.

Sort linje

On fire IKON uden ramme

ON FIRE

Jo stærkere du er, des lettere vil hvert eneste skridt føles. Så når fundamentet i din træning består af (kvalitets) styrketræning med vægt på, vil du kunne fjerne nogle af de bremseklodser, der spænder ben for at få fart og lethed på dit løb – og forebygge skavanker. Du vil få en større motor, flere hestekræfter så at sige, og det skal der også til, hvis du skal op i hastighed… eller hvis du skal holde op med at så forpustet af ingenting! 

Øvelserne i denne kategori er udvalgt specifikt til at skabe grundlæggende styrke (evnen til at overkomme modstand) og power (evnen til at overkomme modstand på kortest mulig tid) i det bevægemønster, der er specifikt overførbart til gang og løb. 

Sort linje

På vingerne IKON uden ramme

PUT A WING ON IT

Der er rigtigt meget power at hente i denne oversete muskel, som er næststørst efter balderne, der er kroppens største motor. Der er tale om den store rygmuskel, som man også kalder for “vingen”, og her er et stort potentiale for styrkeudvikling, fordi den forbinder overkroppen med underkroppen, så den er faktisk en væsentligt del af en stærk kerne!

 

Hvis du, som mange kvinder, oplever at mangle styrke i armene, skyldes det ofte, at du ikke har fat i dine ‘vinger’. 

Øvelserne i denne kategori lærer dig derfor at folde vingerne ud og gør dig i stand til lægge væsentligt flere kræfter i hvert eneste skridt, du tager. 

Sort linje

Navigator - uden ramme

NAVIGATOR

Er der radiokontakt? Eller ‘Five by five’, som man siger i luften, når signalet går klart og tydeligt igennem til kontroltårnet. Det er lige præcis det, du har brug for mellem din hjerne og din krop: en åben linje, hvor signalet går igennem.

I stedet for at køre på autopilot, som ikke tager højde for uforudsigeligheder, så har din hjerne brug for, at dit sanseapparat hele tiden er opdateret, så den kan stole på de input, den får ind, og dens kort over alle dele af dine krop er up to date.

Se det sådan her: det er svært at navigere uden et kort eller en GPS, der har der de nyeste oplysninger - og i sådan en situation vil du helt automatisk sætte farten ned.

Øvelserne i denne kategori har derfor fokus på at træne og opgradere dit sanseapparat, så du bedre kan navigere - både i din træning, din hverdag, i bilen, på løbestien eller i rutsjebanen. Din hjerne bliver nemlig tryg ved at lade dine muskler og led bevæge sig friere, fordi den har styr på, hvor de er. Den bliver også mere tryg ved og bedre til at håndtere høje hastigheder og uforudsigeligheder, så du får adgang til mere styrke, mere bevægefrihed og flyvende fart.




 

 

 


“En F16 har hele 130.000 hestekræfter! Men det vildeste er, at kvindekroppen faktisk også besidder en lignende superpower! Vi har bare alt for ofte ikke adgang til den, men det vil WINGWOMAN kunne hjælpe dig med at ændre på.”

FLIGHT CONDITIONS

57 TRÆNINGER

27 træninger med kettlebells og egen kropsvægt, som toptunet kroppen indeni og udenpå. 

15 stærke og eksplosive træninger med kettlebells, som vil bygge din motor større og give dig adgang til meget mere kraft og råstyrke. 

15 flyvende træninger uden kettlebells, hvor du øver dig i at sætte af, lande og stabilisere dig selv på ét ben ad gangen, så du vil føle, at du næsten svæver.

14 OPVARMNINGER

– 14 sansestyrkende øvelser, som vil gå ind og opgradere dit “navigationssoftware” - eller dit sanseapparat - så hjernen bliver mere tryg ved bevægelse og giver dig lov til at bevæge dine led og og muskler mere frit. 

DESTINATION: NO LIMITS


WINGWOMAN er din co-pilot på turen mod det sted, hvor du vil opleve at:

✓ Du bliver bedre til at håndtere (også høje) hastigheder - og både fysisk og psykisk. Din mave vil ikke længere slå kolbøtter, hver gang noget går lidt (for) stærkt - uanset om det er en rutsjebane, fly eller løb.

✓ Du bliver en lettere og også hurtigere løber - både på løbestierne, efter dine børn, og når du skal nå bussen eller noget andet, der ikke venter på dig.

✓ Du får adgang til meget mere (rå)styrke, og ting, der før var for tunge, bliver lettere at bære eller manøvrere igennem.

✓ Du får meget større bevægefrihed, fordi din hjerne bliver tryg ved at lade dig bevæge led og muskler, som du gerne vil.

✓ Du bliver meget mere adræt – og din motorik og koordination bliver bedre – så du har færre begrænsninger og kan gå mere frygtløst ud i verden.

✓ Dine former får et (op)løft, og din silhuet bliver mere spændstig - du trodser ganske enkelt tyngdekraften som en jagerpilot!

✓ Du kommer til at føle dig nærmest vægtløs og fuld af power på én gang. Tunge ben og hævelser i kroppen bliver ophævet, og det meste bevægelse bliver som en leg.

DESTINATION: NO LIMITS






WINGWOMAN er din co-pilot på turen mod det sted, hvor du vil opleve at:

✓ Du bliver bedre til at håndtere (også høje) hastigheder - og både fysisk og psykisk. Din mave vil ikke længere slå kolbøtter, hver gang noget går lidt (for) stærkt - uanset om det er en rutsjebane, fly eller løb.

✓ Du bliver en lettere og også hurtigere løber - både på løbestierne, efter dine børn, og når du skal nå bussen eller noget andet, der ikke venter på dig.

✓ Du får adgang til meget mere (rå)styrke, og ting, der før var for tunge, bliver lettere at bære eller manøvrere igennem.

✓ Du får meget større bevægefrihed, fordi din hjerne bliver tryg ved at lade dig bevæge led og muskler, som du gerne vil.

✓ Du bliver meget mere adræt – og din motorik og koordination bliver bedre – så du har færre begrænsninger og kan gå mere frygtløst ud i verden.

✓ Dine former får et (op)løft, og din silhuet bliver mere spændstig - du trodser ganske enkelt tyngdekraften som en jagerpilot!

✓ Du kommer til at føle dig nærmest vægtløs og fuld af power på én gang. Tunge ben og hævelser i kroppen bliver ophævet, og det meste bevægelse bliver som en leg.

TRAVEL LIGHT

Anna Flyvestationen7194_LowRes

DET ENESTE, DU HAR BRUG FOR, ER:

- Max 15 minutter dagligt
- Et par træningssko (gerne så flade som muligt)
- Din egen krop (i stretchy jeans, tights eller pyjamas)
- En kettlebell (men en håndvægt kan også bruges)
 
Alle øvelserne ligger i en overskuelig oversigt på en lukket (mobilvenlig) hjemmeside. 
Har du lyst til mere træning efter de 15 minutter, bliver du guidet til, hvilken øvelse du kan supplere med.

FLIGHT SCHEDULE

WINGWOMAN giver dig adgang til 3 hele destinationer med hver sit fokusområde.

DESTINATION:
TOP TUNET

Din grundtræning før du kan rejse videre - akkurat som en pilot skal igennem basistræning, før han eller hun kan avancere til den mere specialiserede træning. Her får du toptunet kroppen indeni og udenpå. 

Turen består af 6 grundlæggende flights + 3 avancerede flights =
27 træninger i alt (ca 2 md. træning).

 

DESTINATION:
FLYVENDE

Nu går turen til en destination med en del mere fart på. Vi indstiller fartmåleren til max med specialiserede træninger, hvor du med kun egen kropsvægt træner øvelser, der vil gøre dig flyvende på fødderne – og nærmest svævende i fuld jetjagerfart på løbestierne eller i livet.

Turen består af 5 specialiserede flights = 15 træninger i alt (ca 1 md. træning) 

DESTINATION:
TRODS TYNGDEKRAFTEN

Her er motoren er hæsblæsende varm og brølende – SÅ meget energi og power er der nemlig at finde inde i dig, når du først får adgang til den. Du træner med kettlebell for at bygge muskler (motor) op – og vil opleve, at ting, der før føltes så tunge, nu vil være ingen sag at få i luften. 

Turen består af 5 specialiserede flights = 15 træninger i alt (ca 1 md. træning) 

SKY SISTERS


WINGWOMAN er inspireret af de modige, stærke og fantastiske kvinder i luften. Lige fra Amelia Earhart, som var den første kvinde til at flyve solo over Atlanten, til vores første og eneste (!) danske jagerpilot Line Bonde. Og selvfølgelig også af den nye Top Gun film, som denne gang har X-kromosomerne med i cockpittet og ikke kun som kærester!

For vi kan faktisk lære noget af de, omend meget få, kvinder i luften.
De er stærke, de accepterer ikke, at kvinder ikke må eller kan det samme som mænd. De kan manøvrere fx en 10 tons tung jetjager, der med over 2.000 kilometer i timen flyver hurtigere end lyden – og fjenden er altså ligeglad med, om der sidder X- eller Y kromosomer i pilotsædet.

Og vi kan lære, at vi skal aflære alt det, vi er blevet fortalt om, at kvinder skal skånes. At kvinder skal være bløde, træne blidt og være forsigtige (man lukkede ikke kvinder ind på uddannelsen til jagerpilot før i 1992, fordi man var bange for, at det kunne skade deres underliv!).

Jeg oplever desværre, at alt for mange kvinder kører rundt i første gear med foden på bremsen, fordi vi ganske enkelt ikke har adgang til mere power. Med WINGWOMAN vil jeg lære dig at få adgang til alt den seje råstyrke, som alle kvinder faktisk besidder.
Så du kan leve livet i femte gear - eller måske endda Mach 2 som en jetjager. Dobbelt så hurtigt som lyden! 

Female pilots
OM ANNA BOGDANOVA

FLIGHT COMMANDER

Anna Bogdanova er uddannet i både adfærdsdesign, forandringsprocesser, træningsfysiologi og træningsernæring samt moderne smerteteori og stresscoaching. Hun er ekspert i stressfri træning med maksimal effekt og minimalt tidsforbrug med 12 års erfaring og har haft 14.000+ kvinder gennem sine online træningsforløb. Hun modtog i øvrigt i 2019 Talent 100-anerkendelsen fra Berlingske Business for sine innovative digitale træningsforløb, og i 2022 er hun af Dansk Erhverv udvalgt som én af de 25 danske kvindelige iværksættere, som du bør kende.


Anna er også bestsellerforfatter (Skyhøj Forbrænding, Veldrejet, Smertefri og Express Opstrammer), fast træningsekspert for sundhedsmagasinet FIT Living og vicedirektør hos EuropeActive (en non-profit organisation), hvor hun er med til at sætte standarderne for onlinetræning i hele sundheds- og fitness-sektoren i Europa.


Netop derfor er du garanteret sikker og effektiv hjemmetræning.