Hvis jeg kun skulle vælge én øvelse...

...til at opnå den komplette kropsforvandling, så ville det uden tvivl være kettlebell snatch.

Sådan ser den ud: 

 

Ud over, at jeg bare får en fed fornemmelse af at få trænet kroppen igennem i én helhed, er der også andre årsager til, at dette er min yndlingsøvelse. Her er nogle af dem:

  • Den protokol, som jeg kører med kettlebell snatches ("hard style", ikke GS/girevoy sport) for tiden (15 sek. på, 15 sek. af og så en hel masse sæt af dem) brænder 20 kcal af i minuttet. Det er mere, end langrend, spinning eller meget hurtigt løb.
  • Efterforbrænding er lige så enormt høj - stofskiftet er altså forhøjet, selvom jeg ligger på sofaen og laver ingenting, efter sådan en træning
  • Jeg får trænet hele kroppen med én øvelse - nemt at huske, ingen tidsspilde
  • Styrke og kondition bliver trænet samtidigt. Faktisk er denne protokol (Viking Warrior Conditioning af Kenneth Jay) lavet til at øge ens maksimale iltoptagelse. Det kan man også sagtens gøre på fx. en cykel, men dét, at kettlebell er med i ligningen gør, at du ikke blot får et større hjerte, men også et stærkere hjerte. Dvs. et hjerte der er bedre til at tilpasse sig udfordringer/omstillingsparat. (Dette er dog ikke adaptationer, der sker over 8 uger, det kræver en regelmæssig træningsindsats).

Sådan ser jeg ud efter 40 minutters intervaltræning med kettlebell snatch. Ahhhh.....

Før du giver dig i kast med snatches, kan det anbefales at få virkelig godt styr på din kettlebell swing - især evnen til virkelig at bruge dine balder til at eksplodere med hofterne. Find øvelsesbeskrivelse og billeder til swings og get-ups HER. Vi lærer også swings, som dronningeøvelsen til at få vækket balderne på denne workshop, som bliver afholdt igen i august (hold øje med nyhedsbrevet).

Du kan også lære kettlebell swings og en del andre kettlebell øvelser, samt hvordan du selv laver programmer, der sikrer dig kontinuerlig fremgang i din træning, på Kettlebell Body Transformation. Der er 1 plads tilbage her i weekenden. Vi holder med vilje holdene små, så du kan få mest muligt teknisk sparring fra os og kan være 100% selvkørende, når du går hjem søndag aften. Det næste hold bliver afholdt 20.-21. august.

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.

 


3 kommentarer

Anna Bogdanova

Kære Hedda, Det er sådan med gamle skader og skavanker, at selvom de i realiteten højst sandsynligt er helet, så tror hjernen, at der stadig er smerter. Formentlig pga. en kompensation et helt andet sted i kroppen. Så hjernen skal lige re-bootes for at glemme alt om smerten (du kan læse mere om systemet bag her). Selvom kurset i weekenden ikke er "Smertefri Krop", så har vi altid deltagere, der kommer med kroniske smerter og går væk uden. Kommer du til kurset, skal vi nok fikse din arm! (og løfte dine balder et par cm, hvis det er ok med dig?) ;) KH Anna.
Læs mere
Læs mindre
Hedda synnestvedt

Jeg syntes det ser så super godt ud og tænker det er meget effektivt, men hvad gør man når man har en øm tennis arm(overanstrengelse) som er 1 år gammel, og som bryder op så snart jeg har båret en indkøbspose, jeg vil gøre alt for at den kommer i orden, for det er så irriterende. Kom gerne med gode råd, men det er derfor jeg ikke tilmelder mig kurset, er bange for den arm ikke klare det ? Hilsen Hedda
Læs mere
Læs mindre
Har du tid til at fedte rundt?

[...] er begyndt på et nyt cyklus af VO2 max protokollen i kettlebell snatches. Og når jeg nu i sommers har gennemført de 80 runder à 15 sek. på og 15 sek. af – med 7 [...]
Læs mere
Læs mindre

Skriv en kommentar