"Jeg slap gamle strategier med quickfixes og træning med blodsmag i munden" - Mød Kristina

Kristina Stockel

Kristina har givet sig selv en lang deadline og startede på et helt utrænet niveau, og lige netop dét har gjort, at hun har kunnet træne regelmæssigt uden at gå i stykker. Hun har på nuværende tidspunkt tabt 6 centimeter i taljen, føler sig stærkere, mere udholdende og har fået meget mere energi.

 

Det blev lige pludselig svært at tabe de der par kilo, når det lige passede

Jeg meldte mig til Anna Bogdanovas onlinetræning, da jeg læste Annemays historie. Annemay havde opgivet, hun sagde 'det kommer aldrig til at lade sig gøre for mig at komme i god form og få en veldrejet krop'.

Sådan havde jeg det også.

Tidligere havde det nemlig altid været mit mål at få en bikinikrop som en 23-årig (!).

Men nu var jeg blevet mere interesseret i at få mere styrke og udholdenhed. Da jeg ramte de der 38-39-40 år, kunne jeg mærke, at det var slut med bare at tabe de der par kilo, når det passede mig – det blev pludselig svært. Jeg forsøgte flere gange at gå i gang med noget træning som fx løb eller cykling, men hver gang overgjorde jeg det og blev helt smadret. Det var alt eller intet for mig.

 

Det, der tiltrak mig til Annas træning, var, at det ikke er et quickfix.

Også selvom jeg har været vild med quickfixes, hvor man lige lægger sig i selen i bare et par uger. Derfor var hele tanken om at binde sig i et år både enormt irriterende for mig, men også meget attraktiv. For her er der nemlig plads til det hele menneske og god tid til at nå sine mål – og det er virkelig vigtigt, for jeg kommer da til at spise pizza en gang imellem, selvom jeg ikke skulle, men det er jo helt okay, for det er netop ikke alt eller intet i denne her tilgang.

Jeg var ligeledes også tiltrukket af Annas fokus på bæredygtighed og hendes holistiske tankegang omkring kost og træning, da bæredygtighed er noget, der optager mig både professionelt og privat.

 

Da jeg startede på Skyhøj Forbrænding som utrænet, skulle jeg godt nok lige vænne mig til det.

Jeg syntes, det var så fjollet, at man skulle stå og tegne et flag ud i luften!

Hvor mange kalorier forbrænder man lige ved det?

Nu havde jeg jo forelsket mig i de der kettlebells, og jeg havde set frem til at svede og have ondt. I stedet skulle jeg rulle rundt på gulvet? Men jeg gjorde det, for jeg har hele tiden sagt til mig selv : tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed, det betaler sig. Jeg har ikke vejet mig de sidste to år, men jeg ved, at jeg har tabt mig 6 centimeter i taljen, og det var vigtigt for mig, fordi mit taljemål var for stort i forhold til min sundhed.

Jeg føler mig i den grad også stærkere, og jeg føler mig meget mere udholdende. Jeg var på et kursus her for nyligt, og det blev eftermiddag, hvor jeg normalt er helt flad mellem 15 og 17, men jeg havde overskud og energi, og jeg behøvede ikke den der kop kaffe eller otte for at holde mig vågen. Når jeg skal hente mine børn, er jeg heller ikke helt flad, men kan være med til at spille lidt bold sammen med dem. Og turen op ad trapperne føles ikke længere som bjergbestigning.

 

Jeg har købt et års abonnement til Annas Baldebiks, og nu er mit mål at fuldføre det år.

Min strategi er at være tålmodig og blive ved.

Jeg har da perioder, hvor det føles som tilbagegang, og man skal nærmest hjernevaskes lidt (det skulle jeg i hvert fald) for at kunne slippe de gamle strategier med quickfixes og hardcore træning med blodsmag i munden.

Men mit bedste råd til andre er at gøre, som Anna siger og være tålmodig - i stedet for at slå sig selv oven i hovedet hele tiden.

Det er vigtigt at kunne tilgive sig selv og arbejde med de resurser man har – og det er der heldigvis plads til hos Anna Bogdanova.  

 

BAGOM Kristina Støchkel, 40 år, arbejder med bæredygtig coaching og kommunikationsrådgivning. Bor med sin kæreste og er mor til to børn på 5 og 7 år. 

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.