"15-20 minutters træning hver gang - dét kunne jeg overskue" - Mød Lisamay

LisamaySommer

Lisamay Sommer er blevet stærkere og træner for første gang regelmæssigt – og så har balderne fået et godt løft!

 

Kettlebelltræning blev den første træning, Lisamay blev ved med

Jeg har løbet lidt, taget zumba-timer, dyrket aerobic... men jeg har aldrig kunnet holde fast i det, og jeg syntes heller ikke, det gjorde mig stærkere – måske fordi jeg ikke var konsekvent med træningen. I nogle år havde jeg endda Skyhøj Forbrænding stående på hylden, men det med at tage sig sammen til at komme i gang, det skete bare ikke. Jeg havde dog meldt mig til Annas nyhedsbreve, og da der for to år siden kom et tilbud i indbakken på Sprød, besluttede jeg mig for, at NU skulle det være.

Tre uger og kun 15-20 minutters træning hver gang. Det kunne jeg lige overskue! Jeg skulle ikke som sådan tabe mig, men vi har vel alle de der 2-3 kilo, topmaven og et par slappe balder, vi gerne vil have rettet op på. Og så kunne jeg mærke, at alderen begyndte at tynge, så jeg ville gerne være stærkere og i bedre form. I starten kunne jeg næsten ikke løfte en 8 kilo kettlebell over hovedet, og jeg var tæt på at give op. Men jeg besluttede mig for, at det skulle være lidt som at børste tænder – det skal bare gøres og ikke være noget, man tænker over, om man har lyst til.

Den største succes for mig har været, at jeg er blevet ved. Jeg træner stadig med kettlebells, og det er aldrig sket før, at jeg har været så konsistent med min træning. Hver gang et program er slut, skal jeg lige hanke op i mig selv, og deload bliver måske længere end den burde, men så snart programmet kører, følger jeg det igen som en fast del af min hverdag. Nu har jeg været igennem Sprød, Veldrejet og Balder uden Buler, og jeg er vild med variationen i øvelserne og får lige meget ud af dem alle. Det bedste er, når man har en øvelse, man hverken er særligt god til eller vild med, men så opdager man pludselig, at man bliver bedre og bedre til den.  

 

Balderne fik et løft

Jeg er blevet stærkere, og jeg er kommet i bedre form. Balderne har godt nok løftet sig – jeg vidste slet ikke, at de kan sidde så højt oppe! Og så føler jeg mig lettere. Før følte jeg mig tung og dvask, men nu har jeg for det meste masser af energi og en ny form for lethed. Så mit bedste råd til andre er bare at gå i gang, også selvom du er lige så slap til at starte med som mig, og også selvom du ikke kan gøre det perfekt. Selvfølgelig skal man passe på sig selv og træne med den korrekte teknik, men man bliver bedre og bedre for hver gang, så bare gør det, så godt du kan.

 

BAGOM Lisamay Sommer, 42 år, arbejder som indkøbskoordinator.

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.