Sådan tabte Anne over 25 kg og holdt vægttabet

Skaermbillede-2014-09-05-13.20.11

Har du læst Annes case i bogen "Skyhøj Forbrænding" om, hvordan Anne tabte mere end 30 kg og formåede at holde vægttabet?

"Annas tilgang har lært mig at lytte. Hvis min krop ikke opfører sig, som jeg mener, den skal, træder jeg et skridt tilbage og træner mindre eller spiser mere. Så vender lysten og fremgangen tilbage. Jeg oplever, at jeg danser med min krop i stedet for at kæmpe med den".

FEMINA skrev også en artiklen om Annes forvandling, da hun havde nået 25 kilos vægttab, den kan du læse lige her (og se Annes før og efter billede):

"Jeg er stærkere end nogensinde", Anne 54 år

Fordi Anne har knækket nødden - op til flere gange - har jeg bedt hende reflektere over, hvad den afgørende succesnøgle har været for hende.

Og dele sin læring og erfaring med pigerne, der er nye på "Balder Uden Buler" forløbet.

Fordi der er forskel på at lytte til sin krop og sænke barren - og så sige PYT.

Vær så god - jeg giver ordet til Anne og deler hendes visdom også med dig:

Anne_efter

Hvorfor jeg droppede Pyt-med-det attituden – hvordan jeg tog ansvar for at gøre det rigtige for min krop. Hvorfor handlede det ikke om restriktioner? Hvad var mit fokus.

Hvad er i mine øjne forskellen mellem at være god ved sin krop og ikke restriktiv – og så pyt-med-det attituden.

Hvad har jeg lyst til at skrive til damerne derude...  

"Kære damer, Jeg har også været der, hvor jeg kan mærke I er lige nu.

Der hvor jeg troede, at jeg gjorde alt det jeg havde fået at vide af Anna, at jeg skulle gøre for at blive stærk, tonet og endda slank.

Selv om jeg mente jeg var klar, bøjelig og føjelig, så viste det sig, at min indre modstand var enorm og krigen rasede i mit indre.

Hvis I bare aner hvor mange tusinde undskyldninger jeg har konstrueret, så jeg kunne forsvare alle de små svinkeærinder jeg var ude på. Både hvad gælder træning og kost.

Bevares – enkelte af dem var virkelige nok – eller rettere: jeg troede det var den skinbarlige sandhed.

Ville jeg måske ikke gå alvorligt i stykker, når fx mit venstre knæ, igen og igen protesterede indædt mod al det stræk og bøj?

Eller min mave, som indimellem skreg af det, som jeg troede var sult, men som viste sig at være angst, tørst eller usikkerhed?

Mine tanker dykkede ubønhørligt ned i honningdåsen af gamle velkendte overbevisninger, for at jeg kunne gøre som jeg plejede – og dermed få det som jeg plejede at have det.

En spyt-test havde vist, at mit indre var nærmest udbrændt (efter en lang periode med sygelig stress).

Anna fortalte mig om strategien: Ved igennem længere tid, at fodre min krop med ærlig, god og rigtig mad + en række kosttilskud, som jeg var i underskud af, så ville min krop til sidst blive så tryg, at den ville give slip på alle lagrene, som den havde opsparet i tilfælde af snarlig ’hungersnød’.

Så jeg startede og holdt mig 100% til kosten, som Anna have fremlagt.

Der skete ikke så meget.

Det var da underligt, ikke?

Men jeg fortsatte med min 100% compliance på kost, kosttilskud og træning.

Indtil Louise på 1200 holdet foreslog, at vi skulle tage billeder af ALT hvad vi puttede i munden, og slå det op i et lukket forum på Facebook.

Da kom sandheden for dagen.

Jeg måtte erkende, at jeg havde det jeg i dag kalder Pyt-med-det-attitude.

Pyt med de 12 mandler jeg lige snuppede, da jeg opdagede dem nede i skuffen. For mandler er da sunde, er det ikke?

Eller lige fik inspiration til den skyr-dessert med bær, som jeg havde lyst til, men ikke brug for. Skyr er da supersundt, er det ikke?

Pyt med den ekstra portion kød, for kød er da sundt, er det ikke?

Og stenalderbrød… det må man da godt, må man ikke?

Pyt, Sukrin er da ikke sådan ’rigtig’ sukker, er det vel?

Et æble skader da ikke, det er jo økologisk?

En lækker Ben & Jerry is… det er jo 25 grader varmt og jeg har trænet hårdt, så jeg har da fortjent den, har jeg ikke? Bare en lille bitte smule?

Det gik op for mig, at jeg døgnet rundt bad min krop om, at forholde sig til alle mine små pyt-med-det ting. Jeg tog jo overhovedet ikke ansvaret på mig – ansvaret for at få den krop jeg drømte om.

Okay – lidt ansvar tog jeg da. Men ikke nok. For det er 100% dit eget ansvar at gøre hvad der skal til – og ikke Annas. Hun viser bare vejen – du skal selv gå hvert eneste skridt.

Da tog jeg en beslutning: Jeg har da ikke meldt mig til 1200 holdet (og betalt et unævneligt beløb) for at sige PYT!

NU er det slut med PYT. Ikke mere PYT til mig. Nu skal min krop have f-r-e-d. Og ro. Og blive tryg. Den da satte jeg barren op – et ordentligt nøk op.

Lige pludselig handlede det slet ikke om restriktioner – men om muligheder. Muligheder for at gøre noget godt for min krop. Jeg blev meget fokuseret på at få lige præcis den næring og træning, som Anna underviste i.

Belønningen kom hurtigt: Min energi steg til himmelhøjder, fra morgen til aften….og jeg begyndte at smide de forhadte kilo.

Lige pludselig skete der noget på vægten. Og det gik pænt stærkt. Mine træningskammerater begyndte at bemærke, at jeg var blevet lidt mindre.

Jeg fik lyst til at lytte til min krops behov, fordi den for første gang i mit liv var så venligt stemt overfor mig. Og jeg for den.

Sådan blev min krop og jeg så gode venner, at jeg i dag lytter og tør følge de signaler jeg får fra den. Jeg er nu blevet bomstærk, føler mig sund og har smidt 25 kg.

Så kom nu d’damer. Få fokus væk fra, hvad I mon kan tillade jer af pyt-ting, brød- og sukkererstatninger. Glem at proteinshakes ikke smager af Ben&Jerry - bare ned med det, i bevidstheden om, at det gør din krop tryg, når du har trænet tungt. Spis ærlig og rigtig mad i rigelige mængder, afpasset til dagsform og træning. Det smager godt og din krop bliver så glad. Drop Pyt-med-det attituden, frem med de tunge kettlebells og mærk hvordan din krop belønner dig.

Kærlige hilsner til dig og din krop fra mig."  

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.