Set i større perspektiv

Hav

Min mor har givet mig et af sine bedste råd i går, da jeg ringede for at fortælle, at jeg lige nu er i en periode, hvor jeg helt utroligt let overvældes (ja, jeg har en dejlig, super let unge, så jeg kan ikke klage - men hver eneste dag med ham er ny for mig, og giver anledning til flere nye ting, der skal tages stilling til.

Omstillingsparathed 24 timer i døgnet kan være en anelse energikrævende.)

Og så sagde hun til mig, at jeg skulle ud og gå en tur ved havet. Fordi det åbner op for et større perspektiv. Fordi det ikke ser ud til at ende.

Og det gjorde jeg i dag. Farvel tunnelsyn, velkommen ro og orden i hoved og krop.

Gåture er generelt meget undervurderede - også når det gælder at komme af med de overflødige kilo. Langvarig lavintens træning (som gåture jo er) restituerer nervesystemet, opregulerer de fedtforbrændende hormoner og hjælper bl.a. med at komme af med væskeophobninger. Nej, en løbetur er ikke lavintens træning, medmindre du er elite sprinter.

Kroppen opdager ikke, at du sniger fedtet af ved at gå. Det gør den til gengæld, hvis du oveni en krævende hverdag klør på med hård, udmattende og/eller langvarig træning. Og den begynder at kæmpe hårdt igen - for overlevelsen - dér, hvor du begynder at rive dig selv i håret og tænke "hvorfor virker det her træning ikke, jeg må træne hårdere".

Don't do that. Gå en tur.

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.