Slynge og bevægelsesfrihed

KBT_slynge

Sidst Jacob Søndergaard og jeg afholdt Kettlebell Body Transformation, kastede jeg mig ud i brugen af slynge (strækvikle, for at være helt præcis) - for både at kunne være i stand til at undervise og stille Valentins behov for MEGET nærhed i lige netop de dage, hvor vi havde planlagt uddannelsen.

Det gav mig virkelig meget frihed, at jeg kunne bevæge mig rundt uden at skulle koordinere al logistisk omkring amning, Valentins sovetider - men bare have ham med og tæt på. Jeg kunne så godt nok ikke svinge med kuglerne med ham i slynge - men den lille mand fik så meget kropskontakt, at han på hele 2. dagen gik helt i hi i sin barnevogn, og så kunne jeg virkelig gå i dybden med de øvelsestekniske detaljer sammen med deltagerne.

Jeg har været så heldig at få personlig vejledning i brugen af slynge af Nadia Louise Kristensen, som er kvinden bag Danmarks første Slyngeskole. Du kan læse, hvordan jeg bruger slynge, og hvad det har betydet for min - og Jacobs - hverdag i Nadias seneste nyhedsbrev. Tjek også hendes bundærlige og nede på jorden blog på www.ogkonen.dk

P.S. - Det er ikke, fordi deltagerne på uddannelsen tilbeder mig på billedet - jeg er ved at lære dem en vejrtrækningsøvelse, der hjælper med at stabilisere rygsøjlen mest muligt under de forskellige styrkeøvelser.

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.