Protein- og fiberrige vanilje muffins (gluten- og kornfrie)

vanilje-muffins

Når kød og nødder eller omelet nogle gange skal have et festligt (læs = sødt) alternativ, går jeg ombord i dem her:

  • 40 g kokosmel
  • 1 scoop Sun Warrior protein
  • ca. 0,8 dl Sukrin (fås i helsekost)
  • 1 tsk. ren vanilje
  •  2 æg
  • 1 stor spsk. Skyr (ca. 40 g)

Mix de tørre og de våde ingredienser hver for sig, og derefter - sammen. Fordel i muffinsforme - det blev til 7 stk., som er allerede pist væk.

På toppen af mine har jeg lagt små stykker af Summerbirds 90% mørk chokolade, som smeltede så fint, mens mine muffins dampede af.

Uden chokolade får du i hele portionen 39 g protein og 24 g fibre.

Jeg kan godt lide sukrin (læs om sukrin HER) som alternativ til sukker, agavesirup, xylitol mm. - bl.a. fordi der er 0 kulhydrater i det (for selvom der på diverse sødestoffer står, at der ingen sukker er, så er der sukkeralkoholer, som stadig bidrager til den samlede kulhydratbelastning i kroppen).

Stevia er faktisk mit foretrukne sødestof, men det giver ikke helt samme konsistens i bagværk, som fx. Sukrin gør (fordi der bruges meget lidt pga. den meget søde smag). Så den bruger jeg primært i mine salater.

Brug helst ikke Sukrin hver dag - jeg oplever, at det kan give en del luft i maven, hvis du får for meget.

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.