The power of less - min strategi til træning i perioder med for højt tempo

Swing_top

Jeg er gået tilbage til the absolute basics i min træning på det sidste. Fordi jeg har ikke uendeligt mange timer i døgnet og har en del om ørerne for tiden, når jeg nu så gerne vil være en god mor, kæreste, datter, rådgiver, mig selv...

Min bedste overlevelsesstrategi til perioder med for højt tempo har jeg fra Leo Babautas bog "Power of Less":

Do less, not more...

Simplicity boils down to two steps:

  1. Identify the essential
  2. Eliminate the rest

...by setting limitations we choose the essential. So in everything you do, learn to set limitations.

...by choosing the essential, we create great impact with minimal ressources. Always choose the essential to maximize your time and energy.

Denne tilgang benytter jeg mig af i høj grad i min træning. For der er dage, hvor det egentlig ville passe bedst at springe træningen over, fordi det virker uoverskueligt at komme i gang med. Men jeg vil hellere iværksætte en plan B, så jeg kan holde faste i træningen og det overskud den trods alt giver mig.

 

Mine essentials

90% af min træning for tiden består af kettlebell swings i intervaller. Nogle dage er det styrkebaseret med en tung kugle (24 kg), nogle dage er det med fokus på eksplosivitet (16 kg) og nogle dage er det for kredsløbet (12 kg). Én øvelse - forskellige træningsmetoder.

 

Sådan gør jeg det overskueligt og overkommeligt for mig selv at træne

...selv i perioder, hvor jeg fanger mig selv løbe rundt som hønen uden hovedet, rundt om mig selv i cirkler.

  • Én øvelse, der giver mest bang for your buck - oftest er det kettlebell swings eller get-ups (se øvelsesbeskrivelser HER).
  • Altid en fast tidsramme - nogle dage 10, nogle dage 20 minutter. Så jeg ved, hvornår det er slut.
  • Inden træning skriver jeg altid ned, hvordan mit træningspas skal se ud og koder min Gymboss (interval timer) til de intervaller jeg skal til at udføre - så skal jeg kun forholde mig til "bip" lyden, mens jeg er i gang.
 
Hvad er din plan B til de dage, hvor du egentlig ikke kan overskue træningen?

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.