Min træning: 28.07.2011 (EDT - tidsstyret træning)

Træning280711

Det fungerer rigtig godt for mig at dele træningen op i tidsblokke. Hvis jeg vidste, at jeg skulle træne i 30-40 minutter og ikke måtte blive forstyrret, ville jeg nok aldrig gå i gang (eller om ikke andet - så vælge en anden træningsmetode). Fordi lige i denne periode har min lille mand ingen fast rytme. Så det er lidt en overraskelse, hvornår han vælger at vågne, spise, skiftes eller lege.

Men 15 minutter i streg er der altid mulighed for at finde. I denne omgang lykkedes det mig faktisk at udføre 2x15 min. træning uden afbrydelser. Bonus!

EDT står for Escalating Density Training, en metode opfundet af styrke- og sportscoach Charles Staley.

 
Fordelene ved EDT er bl.a.:
  • Du ved lige præcis, hvornår dit træningspas slutter - det gør det virkelig let at komme i gang.
  • Du behøver ikke at tænke på sæt, gentagelser, tempo og eksakte hvilepauser - progressionen består i blot at lave mere arbejde inden for den samme tidsramme hver gang du udfører samme træningspas.
  • Det meste af tiden holder du dig væk fra udmattelse - som er fremgangens fjende nr. 1. Det betyder, at din kropslige læring finder sted hurtigere, med bedre teknik og med bedre resultater til følge.
  • Denne træningsmetode resulterer i stor væksthormon boost, hvilket gør din fedtforbrænding mere effektiv - også i flere timer efter træningen er overstået

 

EDT metoden går vi mere i dybden med på Kettlebell Body Transformation, level 1. Vi kommer bl.a. på, hvilke øvelser du skal vælge, i hvilken rækkefølge, hvor ofte og hvordan du programmerer efter dine specifikke behov.

På level 2 (mere info kommer op i løbet af ugen) - som vi kun afholder én gang i år - 21.-23. oktober, lærer du at tilpasse metoden endnu mere specifikt til dit træningsformål (muskelstyrke, -vækst eller fedttab) og lærer, hvilke andre træningsmetoder der går smukt hånd i hånd med EDT formatet. Du lærer også at lægge målrettede programmer til dine klienter, som resulterer i stor kropsforvandling på kort tid. 

.

FÅ 3 ØVELSER TIL AT VÆKKE DIN KROP

Smugtræning som tænder for hjerne/muskel kontakten og får dig til at opdage muskler, du ikke vidste du havde! Med særligt fokus på mave, balder og bækkenbund 

Skærmbillede 2018-11-05 kl. 15.20.59.png. 

TILMELD DIG NYHEDSBREVET
og få link til de 3 øvelser direkte i din indbakke.