Hvis jeg fik 1.000.000 kr. for at få dig i topform...

4F6A0297_High_300-2 - Edited.jpg

Hvis jeg fik 1.000.000 kr. for at få dig i form, ville jeg aldrig satse på jogging, spinning, "bootcamp" eller andre former for langvarig udmattende træning.

Det ville ganske vist (næsten) helt sikkert resultere i vægttab!

Så hvorfor ikke?

Fordi...

Din krop ville blive blødere, trættere og sukkerkrævende. 

Alt sammen tegn på ændringer i dit hormonspejl, som den type træning forårsager - især når man kobler den sammen med vores typiske livsstil, som er langt væk fra über zen for de fleste af os. 

Alt sammen tegn på, at din træning nedbryder dig mere, end den bygger dig op. 

 

Og så ville det være et spørgsmål om dage (ok - måske uger, hvis du er meget stædig), førend du ville ryge i sukkerfælden og lynhurtigt udviske de kilo der måtte være blevet tabt.

Nu – med endnu blødere krop som resultat.

 

Problemet med klassisk puls-/syretræning som vægttabsstrategi er det samme, som med lavkaloriekure.

Det skaber en energikrise, hvilket udfordrer nervesystemet, immunsystemet (og dermed også dit motivationssystem) OG appetitregulering.

 

Og når du træner i lang tid (over 20 min, uden at holde pauser undervejs) - så kan du ikke opretholde en høj intensitet i træningen hele vejen igennem.

Det betyder, at din forbrænding både under og efter træningen er minimal.

 

Klassisk kredsløbs-/syretræning, særligt sammen med lavkalorie kostplaner, resulterer i lav energi og lav forbrænding.
Og stadigt lavere intensitet i dine træninger (fordi du ikke har ressourcer til at give den gas hver gang).

Det føles måske anstrengende, som om du træner virkelig hårdt... Men det er blot fordi dine muskler er drænede. Reel intensitet er for lav til at gøre nogen som helst forskel på din figur.

 

Prøv at tænke over det. 

Maksimal anstrengelse, som tærer hårdt på energien og svært at restituere fra (og dermed holde fast i) - men minimalt udbytte...

 

 

Hør, det er sundt nok at træne din kondition.

Meeeen det er ret langt nede på listen ift. andre sunde ting, som fx muskel- og knogleopbyggende træning.

Og ifølge Østerbro Undersøgelsen, så stopper de sunde effekter af fx løb, når du når over 2-2,5 timers træning om ugen.

Så du må gerne løbe.

Men hvis du vil holde dig sund - så skal mængden ikke overstige 2 timers løb om ugen.

Og med 2 timers løb om ugen som den eneste motion, så kommer du ikke til at ændre din kropsform.

Måske holde vægten lige og lige, hvis du er heldig.

 

Det her er, hvad du skal gøre i stedet for...

For at komme i topform, øge din sundhed OG bruge minimal tid på det.

 

Drop klassiske timer og kredsløbstræning som din "kom i form" strategi.

Hovedparten af din træning bestå af:

Styrketræning, styrketræning, styrketræning.

(Men altså ikke som cirkeltræning, til syregrænsen, mange gentagelser og korte pauser. Det er IKKE styrketræning. Jeg fortæller mere i de kommende mails). 

 

Aktiver og form musklerne, samtidigt med at du forbrænder fedt - og kan tappe ind i flere af dine energisystemer, så du får mere energi til aktivitet i hverdagen OG får en endnu højere forbrænding som resultat. 

 

Styrketræning med fx kettlebells (som er mit favoritredskab, fordi de kan noget, frie vægte og stænger ikke kan - nemlig lære dig at accelerere vægten powerfuldt) stimulerer så både muskler og knogler i hele kroppen på en yderst effektiv måde.

Det er godt, fordi:

Dine muskler sikrer dig excellent blodsukkerregulering og fedtforbrænding. De ER din forbrændingsfabrik.

Dine knogler producerer et hormon kaldet "osteocalcin" – som påvirker din blodsukkerregulering, din hjernefunktion, dine kønshormonniveauer.
Det er forskerne for nyligt begyndt at fokusere mere og mere på - hvordan knoglerne påvirker vores forbrænding.

Dit kredsløb arbejder også på højtryk ved de dynamiske ("ballistiske") øvelser.
Fordelen ved at træne dit kredsløb med kettlebells er, at dit hjerte ikke blot bliver større (som ved almindelig kredsløbstræning) - men også stærkere.

Så en bæredygtig plan for kropsforvandling er reelt et 3-i-1 styrketræningsprotokol.

Som sørger for, at din kondition, styrke, power (OG smidighed) når niveauer du før troede var forbeholdt erfarne sportsfolk.

 

Det er træningsmetoden bag mit nyeste program Kettlebell Tornado.

Styrketræning, snedigt programmeret på en yderst (tids)effektiv og sundhedsfremmende måde.

Som skaber en "what the hell" effekt - og rammer "the sweet spot" mellem styrke, smidighed, muskelopbygning, fedtforbrænding og kredsløbstræning.

Og som giver dig en helt ny kropsform.


Og hey - hvis du elsker cardio... 

Så har jeg lagt en fed bonus ved, som du får for NUL kroner ekstra, hvis du køber Kettlebell Tornado inden 8. december. 

 

Bonus: Clever Cardio.

Insta 6.png

Det er højeffektiv kredsløbstræning - designet til at maksimere udbytte og minimere risiko for overtræning og skader.

Clever cardio træner koordination, kognition og kondition - med KORTE effektive træningspas. Det indeholder bl.a.:

 follow-alongs i 4 niveauer træner de 3 C’er: cognition, coordination, cardio (Tip: kan laves på meget lidt plads!)

 3 niveauer og interval-formler af “traditionel” kredsløbstræning, der giver dig større effekt med mindre tidsforbrug og uden stress.

 

OBSOBSOBS!

Clever Cardio anbefales som supplement til dit styrketræningsprogram.

Altså ikke et must, men en valgmulighed!

Så jeg vil anbefale dig, at du først etablerer en regelmæssig træningsrutine med kettlebells - og derefter kan du stille og roligt lægge Clever Cardio oveni HVIS du har lyst. 

 


Læs meget mere om både Kettlebell Tornado og Clever Cardio lige her >>>

 

 Programmerne er dine til evigt eje, når du har købt - og du får øjeblikkelig adgang. 

KØB KETTLEBELL TORNADO (+ CLEVER CARDIO) HER >>>


0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar