ANTI-INFLAMMATORISK VIDUNDER

Inflammation_BLOG.png

Noget, der er lettere og mere effektivt, end anti-inflammatorisk kost? 

Noget, der hverken kræver forberedelse, specifikke regler, besvær i sociale situationer...? 

Jeg har din ryg.

Læs med her. 

Dine muskelceller producerer immunstoffer, som har potentialet øger eller sænker inflammation. 

Relativt kort tids inaktivitet (så lidt som bare 14 dage) får dem til at  øge inflammationen. 

Muskeltræning får dem til at skifte mening og dæmpe inflammationen i stedet for.  

Især muskeltræning med god kontakt og høj spænding på musklen aktiverer en stor mængde af de celler og får dem til at bekæmpe inflammatoriske tilstande i din krop - som fx. gigt, allergier, astma, psoriasis og andre auto-immune tilstande. 

 

Derudover vil musklerne, under spænding, producere en række hormon-lignende stoffer, myokiner

Ud over, at de virker hormonregulerende og kickstarter din energiproduktion i kroppen... har de en direkte anti-kræft effekt. (Lucia A, Ramirez M. Muscling In on Cancer.  2016 Sep 1;375(9):892-4).

 

Derudover dirigerer fokuseret muskelarbejde NK cellerne (natural killer cells) hen imod tumorer, og inducerer tumorcelledød.  

Alt i alt, kan din egen krop noget helt vildt fantastisk. 

 

Og jeg vil SÅ gerne lære dig, hvordan du træner med højst mulig effekt!!

- så du kan opleve alle de fantastiske effekter af at få aktiveret dine muskler, så rækker laaaaangt ud over stærk og flot krop. 

 

Kom med på Express Opstrammer!

Hellere før, end senere! 

 

OBS: Køber du inden 29. maj, får du adgang til sparring i hele juni, fra hele mit tværfaglige team af trænere, fysser, ernæringsspecialister m.fl. som normalt kun rådgiver på vores 1-årige forløb Uimodståelig. 

Sparringen på Express Opstrammer vil foregå i et lukket forum, som du altså kun får adgang til (for NUL kroner ekstra!), hvis du tilmelder dig inden 29. maj. 

Jeg vil bare SÅ gerne have, du får en god oplevelse med at komme godt og trygt i gang med styrketræning og brug af kettlebell, derfor smider jeg altså denne bonus oveni <3 

 

Du skal blot afsætte 5 minutter om dagen (alt inkl.!).

Lad mig guide dig, trin-for-trin, til at skabe så god en kontakt til dine muskler, at du netop kan få kæmpe udbytte af en smule træning. 

 

For det allervigtigste er, at finder en løsning, du kan holde fast i - uanset hvor travlt et liv du har. 

Kernen i alt mit arbejde er derfor at udvikle teknikker og strategier, som giver dig maksimal afkast for minimal indsats. 

 

LÆS ALT OM DET OG TILMELDIG DIG HER

 PSSST... Du får øjeblikkeligt adgang til hele materialet, når du har klikket "køb". 

 

 

"Men Anna... betyder dét, at du skal kaste alle idéer om anti-inflammatorisk kost ud af vinduet?"

Nej.

Selvfølgelig nytter det noget at give din krop så meget næring som overhovedet muligt! 

Men det er træningen, der dirigerer denne næring de rette steder hen, så du for alvor kan få gavn af den. 

 

Og en vigtig pointe...

Anti-inflammatorisk kost kan IKKE trumfe inaktivitet. 

På den anden side, kan anti-inflammatoriske effekter af regelmæssig kvalitets-træning, med indbygget progression, give dig en markant længere snor ift hvad din krop kan tåle af fødevarer, uden at den begynder at reagere på dem. 

 

 

"Men Anna. Jeg kan jo ikke træne. Jeg får ondt!"

 Måske tror du, at inflammationen er årsagen til, at du har ondt - og derfor kan du ikke træne, før du har dæmpet inflammation. Og hvis ikke det går så godt med dét, så er det ikke så godt at bevæge sig, for så generer du dét sted, der er inflammation i.   

Men det er faktisk den anden vej rundt!

Når du bevæger dig for lidt (for lidt varieret) - eller hvis du har været udsat for et traume - så modtager din hjerne ikke nok (eller forvirrede) input fra bl.a. dine muskler og led (og andre sanser) - og mangler derfor overblik.

Det betyder dårlig sigtbarhed. Hvilket skaber en oplevelse af at være utryg i bevægelse.

Hvilket resulterer i smerte. 

Og smerte resulterer i inflammation

 

Vejen ud af smerte og/eller inflammation går igennem bevægelse. 

Og NEJ, jeg mener ikke, at du bare skal ud og løbe og ignorere smerterne. 

Du må aldrig ignorere smerterne, de er der for at fortælle dig, at din hjerne mangler forudsigelighed over din indre og ydre tilstand. 

 

Du skal skabe den forudsigelighed, din hjerne og dit nervesystem er så afhængige af. 

Dække de blinde vinkler i dit kropskort. 

Ved at skabe kontakt, arbejde fokuseret i et tempo du kan kontrollere - ofte, men med kort varighed (Ja, sådan lærer du bedst!) 

 

Dét lærer jeg dig på Express Opstrammer!

- som er det perfekte startsted inden for styrketræning og kræver kun 5 minutter om dagen, hvilket både tager hensyn til dig, der har travlt - men også dig, der har svært ved træning pga træthed, stress eller smerter. 

 

Kom med, kom med... !!

 

LÆS ALT OM DET OG TILMELDIG DIG HER

 PSSST... Du får øjeblikkeligt adgang til hele materialet, når du har klikket "køb". 

 

 

 

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar