Ex-sportskvinde syndrom. Årsag til vægtøgning.

Skyhøj stadion cropped.jpg

Var du sporty i dit tidligere liv?

Kender du "X-gymnast syndromet"? Det kan også bare være "tidligere sportsudøver på højt plan"

sindssygt god form i alle de unge år.

Men en skade - blot voksen-livet - gjorde det umuligt at bruge lige så mange timer på motion, som tidligere. 

Og så sniger kiloerne sig på sidebenene år for år. 
Fordi du havde vænnet din krop til at holde en bestemt vægt og form på et setpoint, hvor dit energiindtag (og din appetitregulering) passede til det massive energiforbrug, du havde.

Og når den fysiske aktivitet bliver markant reduceret, så er det ikke altid appetitregulering følger med. 
Og hvis du prøver på at styre den meget bevidst via restriktive diæter, så melder kroppen ret hurtigt, at det vil den ikke være med til. 

For dig, vil det give hurtigere, mere holdbare resultater, at komme i gang med noget motion, der på kortere tid kan hæve din forbrænding op til det niveau (eller meget tæt på), som du tidligere har været vant til. 

Samtidigt må det ikke være så hårdt, at det dræner dig for energi og efterlader en stress-reaktion i kroppen, fordi du går fra 0 til 100 på kort tid. 

 

Se her, hvordan Tina har grebet det an:

Tina Brandt Thomsen.jpeg

Tina Brandt Thomsen på 48 år er tidligere fodboldspiller, men har i 15 år ikke trænet regelmæssigt på grund af skader og manglende lyst og energi. 

"Jeg har dyrket fodbold på højt niveau for 15 år siden, og jeg har forsøgt at holde den ved lige med lidt løb, styrketræning og golf, men jeg har aldrig rigtigt fundet noget, som jeg blev ved med at holde fast i.

Jeg tog 15 kilo på, som jeg meget gerne ville af med, og så ville jeg bare så gerne være i god form igen.

Jeg prøvede diverse bootcamps, som virkede godt i 8 eller 12 uger, men jeg kunne ikke holde det ved lige, og min krop fik nærmest en stress-reaktion hver gang. 

Min sidste bootcamp var i starten af 2016. Efter den sagde jeg 'aldrig igen'.

Jeg fik anbefalet bogen Skyhøj Forbrænding og begyndte også at træne efter den, men igen kunne jeg ikke holde fast. Jeg havde svært ved at forstå det og svært ved at få det til at virke – indtil jeg var med på forløbet Stå Stærkere, hvor de daglige videoer virkelig gik til bunds med øvelserne og forklaringerne.

Jeg blev mere bevidst om, hvordan min krop virker.

Det hele gav bare så meget mere mening for mig, og siden har jeg mærket mine muskler på en helt ny måde, fordi jeg er så fokuseret på at spænde op de rigtige steder.

Og pludselig kunne jeg mærke effekten af træningen!

Jeg havde simpelthen trænet Skyhøj Forbrænding uden at gøre det rigtigt, men nu hvor jeg spænder de rigtige steder, får jeg meget mere ud af øvelserne.


Jeg havde egentlig mistet lysten til at træne, men den har jeg fået igen.

Især fordi Stå Stærkere har været med til at minde mig om, at det er okay at springe en dag over, fordi kroppen siger nej tak den dag.

At man skal træne efter sin dagsform for at få det optimale ud af træningen. Jeg slår ikke længere mig selv i hovedet over det, men tillader mig selv at have de dage, så jeg faktisk træner af lyst og ikke pligt.

Efter jeg er begyndt at træne regelmæssigt igen, har jeg fået mere energi og overskud, og det er bare så fantastisk at have lyst til at træne igen og komme i bedre form.

Jeg er også begyndt at dyrke yoga igen, fordi jeg kunne mærke, at jeg havde brug for noget ro. Før piskede jeg mig selv til at løbe en tur i stedet, men jeg er blevet bedre til at mærke efter, hvad kroppen vil – og den vil altså gerne have noget mere ro, som yogaen hjælper mig med.

De 15 ekstra kilo er der stadig, men til gengæld har jeg tabt en masse centimeter. Bukserne sidder løsere, og jeg føler, at hele kroppen er blevet strammet op. Jeg føler, at jeg er på rette vej nu, selvom der jo stadig er mange mål foran mig.

Men det vigtigste for mig var at finde et koncept, som jeg kan træne efter resten af mit liv og ikke kun i 8-12 uger.

Det har jeg fundet her."

 

Vil du lære en kvalitets-træningsmetode, som...

...skaber så god kontakt til dine muskler, at du behøver at træne markant mindre?

...styrker og former din krop, mens du rykker rundt på fedt og muskler?

...samt forebygger stress og skader? 

 

Så er 28 dages forløbet Stå Stærkere det HELT perfekte sted at starte!

Vi starter 25. april - men tilmeldingen lukker 16. april. 

STÅ STÆRKERE >>> 

 

45815694_469572743569580_1191753996147097600_n.png

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar